Indflytning

Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.

Inden indflytningen skal du sørge for:

  • at få underskrevet og sendt lejekontrakten
  • at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
  • at betale indskud og den første måneds husleje
  • at bestille en flyttebil eller lignende
  • at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
  • at melde flytning
  • at aftale med personalet på Solbakken, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.

På Solbakken holder vi sabbat. Det betyder, at du ikke må flytte ind fredag aften eller lørdag. Hvis overtagelsen af din bolig falder i en weekend, kan du aftale med centerlederen, at du får udleveret nøglerne et par dage før.

Når du flytter ind

Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende.

Din bolig skal indrettes, så der er plads til, at personalet kan yde den hjælp, du har behov for.

Det skal du have med

Når du flytter ind på Solbakken, skal du have alt det med, som du har brug for. Det gælder:

  • møbler
  • gardiner
  • lamper
  • køkkenting
  • tøj
  • sengetøj
  • håndklæder
  • ting til personlig hygiejne.

Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.

Indflytningssamtale

Du bliver inviteret til en indflytningssamtale sammen med dine pårørende efter indflytningen. Til indflytningssamtalen kan vi tale om:

  • hvad der er vigtigt for dig i hverdagen
  • hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig på Solbakken
  • de forskellige tilbud og muligheder på Solbakken
  • dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje
  • dine overvejelser om den sidste tid.