Indflytning på Solbakken

Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.

Inden indflytningen skal du sørge for:

  • at få underskrevet og sendt lejekontrakten.
  • at søge om boligstøtte og evt. indskudslån.
  • at betale indskud og den første måneds husleje.
  • at bestille en flyttebil eller lignende.
  • at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer.
  • at melde flytning.
  • at aftale med personalet på Solbakken, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.

På Solbakken holder vi sabbatten som helligdag på bibelsk vis. Det betyder, at du ikke må flytte ind under sabbatten. Hvis overtagelsen af din bolig falder på en sabbat, kan du aftale med centerlederen, at du får udleveret nøglerne et par dage før.

Når du flytter ind

Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende.

Din bolig skal indrettes, så der er plads til, at personalet kan yde den hjælp, du har behov for.

Du får tildelt en kontaktperson, når du flytter ind på Solbakken. De første dage efter indflytningen vil du som udgangspunkt få hjælp fra din kontaktperson. Kontaktpersonen deltager også i indflytningssamtalen. Det er kontaktpersonen, som du skal henvende dig til, hvis du har spørgsmål til pleje og rengøring.

Det skal du have med

Når du flytter ind på Solbakken, skal du have alt det med, som du har brug for. Det gælder:

  • møbler
  • gardiner
  • lamper
  • køkkenting
  • tøj
  • sengetøj
  • håndklæder
  • ting til personlig hygiejne

Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.

Indflytningssamtale

Du bliver inviteret til en indflytningssamtale sammen med dine pårørende. Til indflytningssamtalen kan vi tale om:

  • hvad der er vigtigt for dig i hverdagen.
  • hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig på Solbakken.
  • de forskellige tilbud og muligheder på Solbakken.
  • dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje.